sunnuntai 16. heinäkuuta 2017

Miks mua pitää rajottaa

Mun liikunta ja syömiset ovat ohjaajien mielestä itsetuhoista käytöstä...
Ne ei siis ymmärrää etten mä ole tällä tavoin itsetuhoinen vaan tahdon tiputtaa painoa.
Juuh...
Eilen illalla kun kysyin voisko joku ohjaaja lähtee mun kans kävelylle vastaus oli kyllä jos otan kepit mukaan. Jaa sitten me kinasteltiin tarviinko keppejä vai en. (Olin siis käyttänyt sopimuksessa lukevat liikuntasuoritukset)
Me tehtiin ohjaajan kanssa kompromissi ja sovittiin että pyöräilen rauhallisen pyörälenkin enkä tuu puoli kuolleena takasin. Mutta hups. Mä pyöräilin niin lujaa kun jaksoin 10,5km. Ja kun saavuin takasin ohjaajat joutu auttaa mut istumaan. Mä siis yritin vaan lähtee kävelemään mutta mut pakotettii istumaan. Tämä ohjaaja joka kompromissia ehdotti jutteli mun kanssa hetken.
Mä istuin maassa ja itkin. Pyysin anteeksi etten totellut ja kerroin että Ana pakotti vaikken olis halunnut. Ohjaaja ymmärsi mua eikä ollut vihainen. Hän sanoi että oikeesti säikähti saanko sydänkohtauksen.
Yöllä tuli taas pakkomielle liikkua. Menin alakertaan ja juteltiin 2-3h yökön kanssa (yökkö=yövuorossa oleva ohjaaja).
Me juteltiin paljon Anasta ja hän kyseli paljon. Ja mä vastasin. Hän myöskin kertoi mielipiteensä mun tilanteesta. Hän sanoi suoraan että meidän kaikkien pitäis nyt mietii että mitä mun syömishäiriön kans tehää. Hän sanoi että jonkin sortin pakkohoito sairaalassa olisi hänen mielestään paras vaihtoehto. Koska illalla kun olen ottanut lääkkeet en enään jaksa kuunnella Anaa ja silloin ymmärrän avuntarpeen. Mutta päivisin en myönnä mitään ja siksi pakkohoito olisi oikea vaihtoehto.
Mä en sanonut juuta enkä jaata. En mä koe olevani niin sairas että tarttisin apua. Enhän mä ole edes laiha. BMI on 24,3. Ja painoa 73,5kg. Läskihän minä olen. Tai niin mä nään peilistä itseni. Mä juttelin tänään ohjaajan kans mun kehonkuvasta ja se alko pyristelee mun reisiä ja käsiä että onko rasvaa vai ei. Sitten se koski mun vatsaa ja löin kädellä hänen käden pois ärähtäen :"Älä koske!"
Tää ohjaaja varaa mulle huomenna tuloterveystarkastuksen, koska olen uusi laitoksessa ja lisäksi verikokeisiin ajan. En tykkää. 1. Mä en todellakaan mene vaa'alle. 2. Jos ohjaaja ei tule mun mukaan en mene sinne. 3. Jos ohjaaja tulee mä vaan valehtelen että kaikki on hyvi ja mulla ei ole mitään syömishäiriöä. PISTE. Ei täs oo enää kun vaan puolivuotta että oon 18v mitä vitun väliä sillä nään on laihdutanko. Ei musta kuitenkaan enää kukaan välitä ku oon 18v. (onneks)

5 kommenttia:

  1. Moi, oon jo pitkää lukenut sun blogia ja mietin et ois tosi kiva jutella sun kaa jossai ni oisko se mitenkään mahdollista? Sanotaanko näin et käyn tällä hetkellä läpi samankaltaisii asioita ku sä joten ois kiva vaihtaa ajatuksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voit halutessasi laittaa sähköpostia minulle.
      anapro750@gmail.com
      Instagramissa @sairauden_oma

      Poista
  2. Normaalipainoinen sä olet. Haluaisit varmaan olla syömishäiriöinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä noin vuosi sitten halusinkin olla syömishäiriöinen. Kunnes pääsin kirjautumaan oma kantaan näin diagnoosin F50.1 epätyypillinen laihuushäiriö. Tämä diagnoosi ei vaadi alipainoa. Ja tämä on helvettiä. Ja parhaillaan olen toipumassa sh:sta. Se miltä näytän tai mitä bmi näyttää ei kerro sitä mitä mun pääkopassa liikkuu. Ja siitä sh:sta on kyse.

      Poista
    2. Niin ja vielä piti mainita että huomasitko että tämä on kirjoitettu melkein 4kk sitten. Painoni on tippunut tuon jälkeen en vain ole mainostanut sitä täällä. Tarkoitukseni on kuitenkin parantua.

      Poista