sunnuntai 19. maaliskuuta 2017

SANAT=ASE...KÄYTÄ HARKITEN

Oletteko ikinä miettineet mitä sanat ovat?
Oletteko ikinä katuneet sanojanne tai sitä ettette sanonut jotain?
Oletteko ikinä miettinyt syvällisemmin mihin sanoja voi käyttää?
Itse en koskaan ole miettinyt tarkemmin mitä sanat ovat tai mihin niitä voi käyttää.
Mutta katunut olen sanottuja sekä sanomatta jätettyjä sanoja.

Sanat ovat muutaki kuin kirjain yhdistelmiä joille on keksitty tarkoitus.
Sanat ovat ase sekä suojakilpi. Sanat ovat ne joilla voidaan ilmaista tunteita.
Yhdellä sanalla voit ilmaista katumista, kiitollisuutta, vihaa, jne.
Esim. anteeksi, kiitos, kuole.
Sanat ovat näkymättömiä aseita. Voit tappaa toisen sanoilla sanomalla esimerkiksi "Tapa itsesi".
Voit haukkumalla, halveksumalla ja vittuilemalla satuttaa toista niin, että ihminen kuolee sisältäpäin pahimmassa tapauksssa sanat voi tappaa ihmisen lopullisesti.
Siksi mieti mitä sanot! Ja mieti...se mitä viimeksi sanoit voi olla viimeinen sana sinulle tai toiselle.
Jos riitelet toisen kanssa ja viimeiset sanat mitä sanoit olikin jotain ilkeää niin ajattele...entä jos hän jää vahingossa auton alle ettekä ollut sovussa...entä jos toinen tappaa itsensä ja viimeiseksi jäi teidän välille riita...entä jos riitelitte ystäväsi kanssa ja laitoit välit poikki, ja seuraavana päivänä kuulisit jostain että hän on kuollut. Miltä se tuntuisi?
Voit käyttää sanat johonkin paljon parempaan. Voit sanoilla pelastaa ihmisen hengen, voit parantaa toisen päivän. "Olet tärkeä ja arvokas", "olet kaunis", "olet minulle erityisen tärkeä ystävä", "olet minulle rakas". Nuo ovat sanoja joilla varmasti saat edes vähän paremman olon jollekkin. Harvoin me kerromme ystäville kuinka tärkeitä he ovat, mutta kuvittele kuinka hyvältä sinusta tuntuisi kun ystäväsi kuolisi ja viimeisiksi sanoiksi kerkesit sanomaan mitä hän sinulle merkkaa.

Ja nyt tahdon itse kertoa jotain mitä tahdon ystävieni tietävän etenkin Rubiini, Harmaa ja Keijulapsi:
"Tämä on sinulle ystäväni.
Sinä olet minulle tärkeä ja rakas.
Sinä olet minulle arvokas.
Kiitos siitä kun olet olemassa.
Kiitos ettet hylkää minua.
Kiitos kun kuuntelet silloin kun olen iloinen ja silloin kuin olen pahalla päällä.
Vaikka minä en laittaisi sinulle viestiä joka päivä, vaikka ei nähtäisi usein, olet minulle yhtä tärkeä.
Vaikka ei oltaisi nähty pitkään aikaan niin aina kun tavataa puhutaan toisillemme niinkuin aina ennenkin ja jatketaan siitä mihin jäätiin.
Muista olet aina minulle tärkeä vaikka tapahtuisi mitä!"

Muistakaa ihmiset, että joka sana voi olla se viimeinen joten käytetään sanat viisaasti ja harkiten.
<3

6 kommenttia:

  1. Kiitos postauksesta, sun blogi on yks harvoista blogeista mitä jaksan aktiivisesti seurata. Muistathan että sääki oot ihana ja tärkee :)

    VastaaPoista
  2. Tää oli jotenkin todella ihana postaus.. ❤️
    Tiedä, että säkin oot arvokas ja kukaan ei voisi korvata sua!

    VastaaPoista