torstai 9. marraskuuta 2017

Ruokapäiväkirjoja ja pakko syöttöä

Mulla on mennyt aika heikosti. Olin edellisellä viikolla 4päivää syömättä. Sitten söin banaanin ja leivän ja sitten ttas paastosin kaksi päivää. Maanantaina aloitin syömisen taas. Aika vähäistä se silti on. Tässä ruokapäiväkirjastani otteita nyt muutamalta lähipäivältä.

6.11 Maanantai
aamupala: 2 ruisleipä siivua, kasvirasvalla ja kurkulla 275kcal
lounas: -
päivällinen: -
iltapala: 2 ruisleipä siivua kasvirasvalla 260kcal (eri merkkiä kun aamupala ruisleipä oli)
yht: 535kcal

7.11 Tiistai
aamupala: 2 ruisleipä siivua kasvirasvalla, 25g muroja soijamaidon kera
lounas: -
päivällinen: -
iltapala: -
yht: 444kcal

8.11 Keskiviikko
aamupala: vegaaninen proteiini rahka ja banaani 234kcal
lounas: -
päivällinen: vegaanista janssonin kiusausta 161kcal
iltapala: 1 ruisleipä siivu kasvirasvalla ja kurkulla 116kcal
yht: 512kcal

Mua on uhkailtu somaattisella osastolla täällä laitoksessa ja mulle annettiinkin kaksi vaihtoehtoa.
a) menen verikokeiden ja päivystyksen kautta letkuruokintaan
b) pakko ruokintaa laitoksessa
Tottakai valitsin vaihtoehto B:n.
Eilen sitten oli nesimmäinen pakko ruokinta päivällisellä ja kun muut meni syömään keskustelin ohjaajan kanssa. Kun kaikki muut nuoret olivat syöneet me mentiin keittiöön.
Ovi vedettiin kiinni ja lukkoon ettei kukaan nuori tule sinne. Ohjaaja laittoi ruuat minun lautaselleni ja itselleen myöskin. Sitten istuuduin alas tuijotellen ruokaa ja itkien.
    - "Me voidaan Pipsa istua tässä vaikka kolmetuntia mutta ennemmin et nouse ku oot syönyt", ohjaaja sanoi. 45minuuttia siinä kesti. Siitä ensimmäiset 20min oli hysteeristä itkua. Vasta tuon 20min jäkeen sain otettua haarukan käteeni. No mutta sainpahan kuitenkin syötyä lopulta.

Kyselin viime postauksessa jos kiinnostaisi Q&A postaus, mutta kysymyksiä ei tullut. Mutta ei hätää!
Tulen tekemään ennemmin tai myöhemmin sen postauksen kunhan saan teiltä kysymyksiä. Joten laittakaas kysymyksiä tulemaan vaikka anonyyminä jos ei omalla nimellä tahdo kysyä. :)

Jos teillä on toivepostauksia niin kommentoikaa ihmeessä. :)

3 kommenttia:

  1. Miten paljon painat tällä hetkellä?

    VastaaPoista
  2. Nyt rupeet syömään enemmän. Tiiät ittekkin, ettei toi riitä pitämään sua poissa letkusta.

    VastaaPoista
  3. Mä tiedän, että sua pelottaa. Shokeeraa. Ahdistaa. Tuntuu varmaan ihan toivottomalta. Ettei näe oikeen eteen tai mitä sieltä tulee vastaan...
    Mut mä tiedän et sä pystyt siihen. Mä tiedän miten vaikeaa se on, riippuu kahden vaiheilla. Toisaalta haluaa parantua mut sit toisaalta ei.. Elämässä on enemmän sisältöä tai niin sitä luulis. Mut sit onko se sisältö sitä mitä ite haluaa. Mä tiedän et sä ansaitset niin paljon enemmän kun mitä sä saat tällä hetkellä... lopulta ei enää tiedä mistä sitä onnellisuutta ettii tai mistä sitä saa.. Mua itteeni autto kun vegaanina aloin syömään enemmän kasviksia ja salaattia ja hedelmiä enkä vaan vegeroskaruokaa ja jogurttia.. ku ties et ravitsi kroppaansa vaikka ei kerännyt painoa.. täl hetkel mul on olo niin pihalla, oksettaa, en tiiä mitenpäin olen.. depersonalisaatio-derealisaatio-häiriö ei ole auttanut tätä anaa matkallaan..
    Mäkin yritän parhaani.. ravitse itseäsi, mä tien et sä oot ansainnut niin paljon parempaa ja niin oon mäkin ♡♡♡

    VastaaPoista