perjantai 30. kesäkuuta 2017

Mun uus sairaus / sairaudet

Mun jalka pöytä on oireillut jo puolivuottaa ja 2-3 viikkoa sitten hakeuduin lääkärin vastaan otolle. Hän luuli alkuun että on kyse rasitusmurtumasta mutta röntgen kuvasta todettiin jotain aivan muuta. Minulla on siis erittäin harvinainen freibergin oireyhtymä. En osaa sitä selittää kovin hyvinjoten googlatkaa mikä se on. Mutta siis luun pää on mennyt kuolioon ja hioutunut. Kävelen keppien kanssa taas. Juuri viimekesä meni keppejen kanssa ja taas tänä kesänä pitää olla kävelemättä.

Mun avohuollon sijoittamis päätös tuli ja 3.7 eli maanantaina muutan laitokseen. Päätöksessä kerrottiin myös minun diagnoosini ja sain shokin. Ahdistuneisuushäiriön lisäksi mulla  on identiteettihäiriö ja syömishäiriö. Ei mulla ole edes syömishäiriöä koska oon näin läski ! Oisivat laittaneet tuon diagnoosin mulle sillon kun olin 10kg pienempi. Pistää ärsyttämään. Mä odotan että pääsen mun terapeutille. Vedän sellaiset raivarit sille että.....
Mun sydäntutkimusten tulokset tuli ja kaikki on ihan ok. Rytmihäiriöitä tulee välillä kun jännitän mutta pääsääntöisesti kaikki hyvin. Verikokeista tuli tulokset ja punasolujen koko on pienentynyt ja hemoglobiini on tippunut ja se on nyt vain 103. Ja naisilla alaraja on 117. Rautavarastot katottiin eli ferritiinit. Ja kun ferritiin tasot on alle 40 µg/l ne ovat alhaiset. Ja mulla on enää vaan 8µg/l. Mä kysyin mitä käy jos ne tippuu vielä alemmas. Niin mulle sanottiin että arvot on nyt niin alhaiset että jos teen jotain raskasta missä hengästyy niin taju lähtee herkästi ja jos arvot tippuu lähemmäksi nollaa keuhkot ja sydän ei enään jaksa sekä aivot ei saa riittävästi happe.

Mä oon niin väsynyt mun elämään miks kaikki on näin vaikeeta.

2 kommenttia:

  1. Kuulostaapa kivuliaalta tuo jalkapöydän kohtalo! Paljon tsemppiä sen kanssa! Ajattelin vielä kysyä että haluaisitko jossain postauksessa kertoa enemmän tuosta identiteettihäiriöstä ja siitä miten se sulla ilmenee? Ymmärrän kyllä jos tuntuu liian henkilökohtaiselta tai muuten epämielyttävältä puhua siitä mutta itseäni jäi vaan kiinnostamaan tuo sairaus... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tehdä siitä erillisen postauksen. Ja kiitos tsemppiä tarvitaan :)

      Poista