perjantai 17. huhtikuuta 2020

I am back ♥

Lupasin teille päivän jona tulen vielä kirjoittamaan. En saanut pidettyä päivämäärästä kiinni, mutta hei! Meikäläinen on palannut.
Tälle ajalle kun oon ollu poissa on mahtunut useita osasto jaksoja, nenämahaletku, palvelutalossa asumista, poikaystävän löytäminen, opiskelua ja opiskelujen päättymistä.

Nyt tällä hetkellä mun elämään kuuluu poikaystävä, vuokrahevonen ja ystävät.
Käyn päiväosastoa ja muutan 1.5 pois palvelutalosta ja saan vanhemmilta mun koiran takaisin.
Tämän kuun lopussa on myös pääsykokeet.
Olen hakenut sosiaali- ja terveysalalle sekä perustason ensihoitoon.
Moni miettii varmasti miten mun psyyke kestää koulun ja etenkin sotella.
Mutta mulle muiden ihmisten auttaminen on ollu tärkee asia ja jos voin auttaa muita koen että oon tehnyt elämäntehtäväni. Mulla on kuitenkin ihan mieletön määrä kokemusta mt ongelmista niin uskon että voin auttaa muita, koska ymmärrän monia eri mt ongelmia.

Syömishäiriön kans on menny kans aika vaihtelevasti.
Nyt oon syönyt ateriasuunnitelman mukaan ja 11.5 alkaa dieetti. Se on fitfarmin dietti johon kuuluu kasvisruokavalio joka suunnitellaan juuri mua varten sekä saliohjelma. Se on terveellinen ja uskon että se ei mene yli. Toivon että saan lihaksikkaan ja kiinteän kropan. Enkä haaveile enään siitä thinspo kuvien luurangosta.

Kesätöihinkin hain, mutta niistä ei ole kuulunut vielä mitään.
Hain moniin vanhainkoteihin ja toivon, että pääsen edes johonkin töihin.
Mulla on arjessa paljon hyviä asioita, mutta heti kun kivat jutut loppuu ja olisi aika rauhottuu niin ahdistus valtaa pään. Eli tosi vaihtelevasti menee. Mulla oli joskus noin 2-vuotta sitten Lamictal (Lamotrigin) lääke joka tasotti fiilisten vaihtelua niin paljon että mul meni 6-7kk tosi hyvin ja vuoden olin pois osastoilta. Nyt tän palvelutalon lääkäri alotti sen lääkkeen uusiksi ja kokeillaan jos saatais samaa hyötyä mitä viimeksi. Lamictal lopetettiin mulla siksi kun olin tottunut siihen ja siitä ei ollut enään mitään hyötyä. Siinä ois ollu nostovaraa vielä, mutten tiedä miksi sitä ei nostettu vaan se lopetettiin. Lamictalin huonoin puoli on se, että sen harvinainen sivuvaikutus on hengenvaarallinen ihottuma joten sitä nostetaan todella hitaaseen tahtiin. Aina 2-viikkoa mennään samalla annoksella ja se alkaa 25mg ja mulla se nostetaan 100mg eli 50mg aamus ja toinen satsi illas. Ja että päästään tohon ylläpito annokseen menee noin 6 viikkoa (jos oikein laskin).

Mut tässä tää postaus. Halusin tulla ilmoittamaan itsestäni sekä kertoa vähän kuulumisistani.
Ja tästä tää kirjoittelu nyt taas jatkuu. Eli tää ei ollut nyt mikään "tuli takas ja lähden taas"-postaus vaan tuun nyt taas kirjoittelemaan aktiivisesti.

Pitäkää itsestänne huolta, tehkää mukavia asioita ja nauttikaa elämän hyvistä asioista.

♥♥♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti